Game Boy játék projekt

Game Boy játék projekt

Game Boy projekt bevezető / bemutatkozás

2018. augusztus 25. - Peter Szegedi

BEMUTATKOZÁS

Akik már ismernek, vagy akiket nem érdekel a bemutatkozás, azok nyugodtan tekerjenek le A GAME BOY PROJEKT alcímig.

Sziasztok!

Szegedi Péter vagyok, az alábbiakban összefoglalom nektek, hogy hogyan jutottam el szakmai pályafutásomban odáig, hogy a Game Boy projektbe belevágjak.

2005 óta dolgozom a játékfejlesztésben, igyekeztem ezalatt az idő alatt szakma minél több oldalát megismerni. 3d grafikusként és animátorként kezdtem a Panzers sorozaton, aztán gyártásvezetőként folytattam saját cégekben.

header.jpg

Kreatív és gyártásvezetőként vettem részt a Bela Kovacs and the Trail of Blood c. játék fejlesztesében.

belablood1.png

 

Ki is próbálhatjátok a játékot (flash plugin szükséges) ezen a linken.

Ezután a Neocoregames-nél folytattam, ahol főleg az angol szinkron rendezésében és kisebb design munkákban vettem részt a The Incredible Adventures of Van Helsing mindhárom részében.

header_1.jpg

2015 környékén úgy döntöttem, hogy szeretnék teljesen egyedül játékokat készíteni, így elkezdtem programozni tanulni a munka mellett, és a választásom végül egy nagyon kezdőbarát szoftverre a Construct 2-re esett.

start-page-01.jpg

A kezdeti szárnypróbálgatások idején 2016-ban bevállaltam a One Game a Month kihívást, aminek a lényege hogy egy éven keresztül minden hónapban készíteni kell egy játékot. 

ogam.jpg

Ezeket a játékokat ki is próbálhatjátok, ezen a linken.

Miután befejeztem a 12 játékot, úgy gondoltam, hogy kész vagyok arra, hogy egyedül egy nagyobb projektet bevállaljak, ezért 2017-ben felmondtam a Neocorenál és elkezdtem a független játékfejlesztő karriert. 

Először csak a saját fejlesztésre fókuszáltam, de sajnos egy idő után beláttam, hogy nehezebb a dolog, mint elsőre gondoltam. Több következtetést is levontam 8 hónap után:

1. Saját magam szervezése sokkal nehezebb, mint gondoltam.

2. Egyedül otthon, csak egy dologra fókuszálni hosszú távon nekem nem egészséges (mentálisan).

3. Túl magasra teszem magamnak a mércét, nagyobb projektekbe fogok, mint amit meg is tudok valósítani.

Ezen okok miatt úgy döntöttem, hogy kicsit alakítok a terveimen. Egyrészt elkezdtem külső munkákat bevállalni, hogy ne őrüljek meg otthon, egyedül. Így most részmunkaidőben visszamentem a Neocoreba és besegítek a Warhammer 40k - Inquisitor - Martyr fejlesztésébe, illetve jelenleg a DLC-ken dolgozom. 

header_2.jpg

A külső munkák mellett, azon gondolkoztam, hogyan tudnám a saját fejlesztésben megtalálni azt a szintet, amit még kényelmesen be tudok vállalni egyedül. Így ötlött fel bennem az, hogy keresek egy olyan régi platformot, amiben még olyan egyszerű volt a hardver a maiakhoz képest, hogy csak nagyon limitált dolgokat lehetett rajta megjeleníteni. Így esett a választásom a Game Boyra.

A GAME BOY PROJEKT 

Akik szeretik a videó formátumot azoknak itt a bevezető rész:


A projekt 3 nagyobb részből tevődik össze:

1. A PC játék

A terv az, hogy csinálok egy olyan játékot, ami megjelenhetett volna 1989-1993 között Game Boyra. Igyekszem szimulálni a hardver minden limitációját, beleértve a színeket, a hangot, a memóriát, stb. 

A fejlesztést nem az eredeti hardveren C-ben, hanem Construct 2-ben fogom csinálni, így a végeredmény egy PC-n futtatható játék lesz, mintha egy emulátoron játszanánk egy Game Boy játékkal.

A fejlesztés menete:

1. Game Boy játékok elemzése, sok játékkal. Ez nagyban elősegíti a játékok megértését és azt, hogy mi az ami működik, és mi nem.

2. Game Boy játékok másolása. Adott játékokból lehetőleg pontosan lemásolni néhány pályát. Ez a folyamat mind a tervezései mind a grafikai döntések mélyebb átgondolását segíti elő. 

3. Saját játék tervezése és fejlesztése. Az eddig megtanultakból egy egyedi ötlet kivitelezése, ami teljesen olyan mintha 1989 - 93 között született volna Game Boyra.

Dokumentálás:

Az egész folyamatot szeretném egyrészt videóra venni és feltölteni a Youtubera, másrészt itt a blogon írásban is, kicsit összeszedettebben rögzíteni. Ennek több oka is van:

1. Egy játék fejlesztésének teljes folyamata rögzítésre kerül, amennyire tudom ilyen még nem volt magyar nyelven.

2. Saját magamnak egyfajta naplóként megőrizni, és a jövőben tanulni a hibákból, és követni a fejlesztés minden aspektusát.

2. Tutorialok

Ahhoz hogy könnyebben érthető legyen, hogy mit miért csinálok, és hogyan, tervezem 2 tutorial sorozat elindítását.

1. Játéktervezés alapok. Kifejezetten elméleti összefoglalása annak, hogy mi a játéktervezés.

2. Construct 2 tutorial. Ez egy átfogó programozás tutorial, amiben végigveszem a fejlesztéshez szükséges alapokat

3. Fejlesztés Game Boy hardverre

Ebben idáig nem voltam teljesen biztos, hogy akarom, főleg amiatt, mert mélyebb C programozási tudás szükséges hozzá. Azonban az eddigi videók alatti kommentek meggyőztek arról, hogy ezt nem hagyhatom ki. Két lépésre bontom ezt a részt:

1. Elmélyedés a C programozási nyelvben

2. Megismerkedni a GBDK (Game Boy Development Kit) nevű programmal, és kisebb programokat készíteni a Game Boy hardverre.

Itt elsősorban az ismerkedés a célom, nem egy kész termék létrehozása.

ÖSSZEFOGLALÁS

Most hogy ezt így kiírtam magamból, már látom, hogy ez sem lesz azért egy könnyű menet, de lépésenként megvalósíthatónak látszik.

Azt gondolom körülbelül egy - másfél év elég lesz, hogy a végére jussak. Ha sikerül mindent terv szerint megcsinálni, akkor remélhetőleg egy elég egyedülálló projekt lesz a végén.

Ha bármi kérdésetek felmerül a fentebb leírtakkal kapcsolatban, írjatok nekem kommentben.  

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gameboyjatek.blog.hu/api/trackback/id/tr1014199953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása