BEMUTATKOZÁS
Akik már ismernek, vagy akiket nem érdekel a bemutatkozás, azok nyugodtan tekerjenek le A GAME BOY PROJEKT alcímig.
Sziasztok!
Szegedi Péter vagyok, az alábbiakban összefoglalom nektek, hogy hogyan jutottam el szakmai pályafutásomban odáig, hogy a Game Boy projektbe belevágjak.
2005 óta dolgozom a játékfejlesztésben, igyekeztem ezalatt az idő alatt szakma minél több oldalát megismerni. 3d grafikusként és animátorként kezdtem a Panzers sorozaton, aztán gyártásvezetőként folytattam saját cégekben.
Kreatív és gyártásvezetőként vettem részt a Bela Kovacs and the Trail of Blood c. játék fejlesztesében.
Ki is próbálhatjátok a játékot (flash plugin szükséges) ezen a linken.
Ezután a Neocoregames-nél folytattam, ahol főleg az angol szinkron rendezésében és kisebb design munkákban vettem részt a The Incredible Adventures of Van Helsing mindhárom részében.
2015 környékén úgy döntöttem, hogy szeretnék teljesen egyedül játékokat készíteni, így elkezdtem programozni tanulni a munka mellett, és a választásom végül egy nagyon kezdőbarát szoftverre a Construct 2-re esett.
A kezdeti szárnypróbálgatások idején 2016-ban bevállaltam a One Game a Month kihívást, aminek a lényege hogy egy éven keresztül minden hónapban készíteni kell egy játékot.
Ezeket a játékokat ki is próbálhatjátok, ezen a linken.
Miután befejeztem a 12 játékot, úgy gondoltam, hogy kész vagyok arra, hogy egyedül egy nagyobb projektet bevállaljak, ezért 2017-ben felmondtam a Neocorenál és elkezdtem a független játékfejlesztő karriert.
Először csak a saját fejlesztésre fókuszáltam, de sajnos egy idő után beláttam, hogy nehezebb a dolog, mint elsőre gondoltam. Több következtetést is levontam 8 hónap után:
1. Saját magam szervezése sokkal nehezebb, mint gondoltam.
2. Egyedül otthon, csak egy dologra fókuszálni hosszú távon nekem nem egészséges (mentálisan).
3. Túl magasra teszem magamnak a mércét, nagyobb projektekbe fogok, mint amit meg is tudok valósítani.
Ezen okok miatt úgy döntöttem, hogy kicsit alakítok a terveimen. Egyrészt elkezdtem külső munkákat bevállalni, hogy ne őrüljek meg otthon, egyedül. Így most részmunkaidőben visszamentem a Neocoreba és besegítek a Warhammer 40k - Inquisitor - Martyr fejlesztésébe, illetve jelenleg a DLC-ken dolgozom.
A külső munkák mellett, azon gondolkoztam, hogyan tudnám a saját fejlesztésben megtalálni azt a szintet, amit még kényelmesen be tudok vállalni egyedül. Így ötlött fel bennem az, hogy keresek egy olyan régi platformot, amiben még olyan egyszerű volt a hardver a maiakhoz képest, hogy csak nagyon limitált dolgokat lehetett rajta megjeleníteni. Így esett a választásom a Game Boyra.
A GAME BOY PROJEKT
Akik szeretik a videó formátumot azoknak itt a bevezető rész:
A projekt 3 nagyobb részből tevődik össze:
1. A PC játék
A terv az, hogy csinálok egy olyan játékot, ami megjelenhetett volna 1989-1993 között Game Boyra. Igyekszem szimulálni a hardver minden limitációját, beleértve a színeket, a hangot, a memóriát, stb.
A fejlesztést nem az eredeti hardveren C-ben, hanem Construct 2-ben fogom csinálni, így a végeredmény egy PC-n futtatható játék lesz, mintha egy emulátoron játszanánk egy Game Boy játékkal.
A fejlesztés menete:
1. Game Boy játékok elemzése, sok játékkal. Ez nagyban elősegíti a játékok megértését és azt, hogy mi az ami működik, és mi nem.
2. Game Boy játékok másolása. Adott játékokból lehetőleg pontosan lemásolni néhány pályát. Ez a folyamat mind a tervezései mind a grafikai döntések mélyebb átgondolását segíti elő.
3. Saját játék tervezése és fejlesztése. Az eddig megtanultakból egy egyedi ötlet kivitelezése, ami teljesen olyan mintha 1989 - 93 között született volna Game Boyra.
Dokumentálás:
Az egész folyamatot szeretném egyrészt videóra venni és feltölteni a Youtubera, másrészt itt a blogon írásban is, kicsit összeszedettebben rögzíteni. Ennek több oka is van:
1. Egy játék fejlesztésének teljes folyamata rögzítésre kerül, amennyire tudom ilyen még nem volt magyar nyelven.
2. Saját magamnak egyfajta naplóként megőrizni, és a jövőben tanulni a hibákból, és követni a fejlesztés minden aspektusát.
2. Tutorialok
Ahhoz hogy könnyebben érthető legyen, hogy mit miért csinálok, és hogyan, tervezem 2 tutorial sorozat elindítását.
1. Játéktervezés alapok. Kifejezetten elméleti összefoglalása annak, hogy mi a játéktervezés.
2. Construct 2 tutorial. Ez egy átfogó programozás tutorial, amiben végigveszem a fejlesztéshez szükséges alapokat
3. Fejlesztés Game Boy hardverre
Ebben idáig nem voltam teljesen biztos, hogy akarom, főleg amiatt, mert mélyebb C programozási tudás szükséges hozzá. Azonban az eddigi videók alatti kommentek meggyőztek arról, hogy ezt nem hagyhatom ki. Két lépésre bontom ezt a részt:
1. Elmélyedés a C programozási nyelvben
2. Megismerkedni a GBDK (Game Boy Development Kit) nevű programmal, és kisebb programokat készíteni a Game Boy hardverre.
Itt elsősorban az ismerkedés a célom, nem egy kész termék létrehozása.
ÖSSZEFOGLALÁS
Most hogy ezt így kiírtam magamból, már látom, hogy ez sem lesz azért egy könnyű menet, de lépésenként megvalósíthatónak látszik.
Azt gondolom körülbelül egy - másfél év elég lesz, hogy a végére jussak. Ha sikerül mindent terv szerint megcsinálni, akkor remélhetőleg egy elég egyedülálló projekt lesz a végén.
Ha bármi kérdésetek felmerül a fentebb leírtakkal kapcsolatban, írjatok nekem kommentben.